З 23 червня 2023 року в Україні почав діяти Єдиний реєстр зброї, що повинен був полегшити отримання дозволів та перевести послуги у сфері обігу зброї в цифровий формат. Про те, як продовжити дозвіл на зброю під час воєнного стану та чи є в цьому необхідність, розповімо в цій статті
Який термін дії дозволу на зброю в Україні
Тепер зареєструвати дозвіл на зброю можна дистанційно через створення електронного кабінету. У цьому кабінеті користувач зможе переглянути інформацію про зареєстровану на нього зброю та термін дії дозволу.
Дані про власника зброї та його дозволи будуть доступні і громадянину, і правоохоронним органам.
Завдяки реєстру створюється електронна база зброї в продажу, в яку магазини можуть додавати всю наявну на складах зброю. Єдиний реєстр зброї також полегшує процес її продажу. Тепер можна робити заявку в дозвільну онлайн, додати фото або скан документів і таким чином навіть зброю можна продавати онлайн, хоча звісно забирати її з магазину потрібно особисто з оригіналом паспорту і дійсним дозвілом на купівлю.
До впровадження реєстру оформлення дозволу на зброю вимагало візиту до поліції. З новим реєстром спрощуються деякі бюрократичні процедури — документи на зброю можна подати через електронний кабінет громадянина, аналогічно до кабінету платника податків. Також все це можна зробити через реєстраторів, тобто прямо через магазин, як в такого є наявна ліцензія на такі дії.
Зараз дозвіл на зберігання зброї видається на три роки. Документи на продовження слід подавати за місяць до закінчення терміну. Дотримання цих строків дозволить уникнути анулювання дозволу та адміністративної відповідальності в вигляді штрафу.
Зареєструвавшись в електронному кабінеті Єдиного реєстру зброї, можна заповнити форму, прикріпити документи в електронному вигляді та подати заявку на продовження дозволу.
На підставі поданих документів поліція ухвалює рішення у формі електронного документа з кваліфікованим електронним підписом.
Підстави, за наявності яких відмовляють у видачі дозволу:
- не погашена судимість;
- повідомлення про підозру;
- підтвердження систематичного (два чи більше разів) порушення громадського порядку;
- зловживання спиртним або вживання наркотичних речовин;
- відсутність хоча б одного з необхідних документів для отримання дозволу.
Після ухвалення рішення в ЄРЗ створюється запис про продовження або відмову у продовженні дозволу. З дати внесення запису дозвіл вважається продовженим, а власник — зареєстрованим. Рішення приймаються протягом 20 робочих днів, якщо інше не передбачено.
Для отримання дозволу на зброю потрібні два дозволи: на придбання, а потім на зберігання та носіння. Для отримання дозволу на купівлю зброї необхідно:
- Звернутися до поліції за довідкою про несудимість (можна оформити онлайн через ДІЯ).
- Пройти курси з вивчення правил поводження зі зброєю, скласти іспит і отримати відповідну довідку.
- Офоррмити медичну довідку – Пройти медичний огляд у нарколога та психолога і отримати відповідні документи.
- Встановити вдома металевий сейф для зберігання зброї.
- Оформити поліс на зброю (поліс відповідальності власників зброї)

ББС ІНШУРАНС
Страхування відповідальності власників зброї
Дозвіл на купівлю зброї дійсний три місяці. Після його отримання потрібно звернутися до магазину для придбання зброї, а потім подавати документи на дозвіл для зберігання.
Під час воєнного стану, згідно з Наказом №195 МВС України від 18.03.2022, термін дії дозволів автоматично продовжується. Проте після закінчення воєнного стану необхідно поновити документи протягом 10 днів. Продовження дозволу можливе за зверненням громадян України.
Деякі власники зброї вважали, що продовжувати дозволи не обов’язково до кінця війни плюс 10 днів. Це було зумовлено ситуацією в країні, коли підрозділи поліції могли не працювати, а власники зброї брали участь у бойових діях.
Для продовження дозволу необхідно звернутися до поліції та подати перелік документів, зокрема заяву, медичну довідку та платіжний документ про оплату послуги. Власник зброї також має надати договір страхування.