Ключові нововведення до закону про Автоцивілку, які змінять автострахування для водіїв з 2025 року

Share this post on:

Нова редакція закону “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних Зміни, передбачені новим Законом України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”, спрямовані на підвищення прозорості та ефективності автострахування в Україні. Зокрема, нововведення, які набудуть чинності з 1 січня 2025 року, покликані зробити страхування “автоцивілки” більш доступним і справедливим як для водіїв, так і для постраждалих у ДТП.

Ключові зміни, що торкнуться водіїв та страхових компаній:

  1. Справедливе ціноутворення: Відтепер страхові компанії зможуть самостійно визначати тарифи на ОСЦПВ. Раніше страховики були обмежені в можливості змінювати базову плату або коригувальні коефіцієнти. Це нововведення дозволить точніше враховувати персональну історію водія, що, в свою чергу, забезпечить більш справедливу ціну страхування. Наприклад, водії з хорошою історією без ДТП зможуть отримати нижчу вартість полісу, ніж ті, хто часто ставав учасником аварій.
  2. Скасування франшизи: Однією з важливих змін є скасування франшизи для ОСЦПВ. Раніше водії мали сплачувати певну суму (від 500 до 3200 грн), яку утримував страховик, навіть якщо потерпілий мав право на відшкодування. Тепер страхові компанії зобов’язані компенсувати повну вартість ремонту без витрат на франшизу.
  3. Збільшення страхових сум: Згідно з новим законом, максимальні розміри страхової суми для відшкодування збитків значно зростають. Якщо раніше виплати по майну обмежувалися 160 тис. грн, а по життю і здоров’ю – 320 тис. грн, то з 2025 року ці суми збільшуються до 250 тис. грн і 500 тис. грн відповідно. Далі, з 2026 року страхові виплати ще більше зростуть – до 1 млн грн на одну особу і до 20 млн грн для всіх постраждалих у ДТП.У випадку з європротоколом, ліміт страхових виплат буде скасовано, що дозволить виплачувати компенсацію відповідно до загальної суми страховки. Після вступу України до ЄС планується триступенева система підвищення виплат: до 10, 20 та 32 млн грн по життю і здоров’ю та до 10, 16 і 32 млн грн по збитках майна.
  4. Мінімальні виплати за шкоду здоров’ю або смерть: Для осіб, які не мають офіційного доходу або не можуть підтвердити свій заробіток, будуть фіксовані мінімальні виплати – від 12 до 36 мінімальних заробітних плат. Виплати за смерть зростають до 25 мінімальних зарплат. Це дозволить забезпечити більшу соціальну справедливість для тих, хто потрапив у ДТП.
  5. Пряма модель врегулювання збитків: Зміни також передбачають запровадження моделі прямого врегулювання збитків, яка стане обов’язковою. Це означає, що потерпілі зможуть звертатися безпосередньо до своєї страхової компанії для врегулювання збитків, а не до страховика винуватця ДТП. Це спрощує процес відшкодування та знижує час на вирішення питання.
  6. Швидке врегулювання виплат: Згідно з новими вимогами, граничний строк для прийняття рішення щодо страхового відшкодування не може перевищувати 90 днів, хоча регламентний термін для виплат не може бути довшим за 60 днів. Це має на меті скорочення часу, протягом якого потерпілі отримують компенсацію за завдані збитки.



Електронний поліс

Оформити онлайн за 5 хвилин

Форма вибору

Практичні результати та динаміка виплат:

У серпні 2023 року, за даними МТСБУ, було виплачено 44,9 млн грн з Фонду захисту потерпілих, що на 17,5% більше, ніж у попередньому періоді. При цьому кількість регламентних виплат зросла на 12,2%, досягнувши 695 випадків. Найбільші витрати з Фонду пов’язані з відшкодуваннями за шкоду, завдану власниками незастрахованих транспортних засобів, які стали винуватцями ДТП. Лише в липні 2023 року таких виплат було здійснено на суму 25,7 млн грн за 399 випадків.

Підсумок:

Зміни в законі про ОСАЦВ роблять автострахування більш справедливим і прозорим для водіїв. Вони дозволять отримати більші виплати за страхування, спрощують процес відшкодування і підвищують рівень захисту в разі ДТП. Водії зможуть розраховувати на знижки при гарній історії водіння, а також на швидше та ефективніше отримання компенсацій. Це створить більш стабільне і безпечне середовище для всіх учасників дорожнього руху.

Share this post on:
0 0 голосів
Рейтинг
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Старіші
Новіші Найпопулярніші
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x